Hur fungerar Falks Allmänna Tjänster?

Via vår hemsida kan du inom 60 sekunder boka städhjälp vid enstaka tillfällen eller varje/varannan vecka. Du beställer våra tjänster utan bindningstid och oavsett vilka tjänster du väljer kan du alltid säga upp din beställning 24 timmar innan tjänsten ska utföras.

När du bokar en städning förmedlar vi uppdraget till en av våra städerskor som vi väljer ut baserat på erfarenhet och kunskap. Genom att kunderna lämnar ett betyg efter varje utförd tjänst genomgår våra städerskor en kontinuerlig kvalitetssäkring som en garanti för våra kunder.

Så här går det till vid beställning

När du har behov av professionell tjänster så kontaktar du oss på ®Falks Allmänna Tjänster™ Skandinavien. Vi lyssnar på alla era önskemål och kommer sedan upp med den bästa lösningen. Detta innebär att vi skickar ut den rätta lokalvårdare/kattpassare och hundvaktar för just detta uppdrag. Du kan vara säker på att allt utförs enligt avtalet, och inom den tidsfrist du satt upp.

Istället för att själva sköta det ekonomiska fakturerar våra lokalvårdare/kattpassare och hundvaktar genom ett finansbolag som vi är fullt försäkrade hos. Detta innebär att även om vi inte har ett organisationsnummer så får du en helt vanlig faktura. Vårt finansbolag tar hand om alla skatter och avgifter, det vill säga de vanliga ekonomiska sakerna. Detta tillåter oss att lägga fokus på det vi är riktigt bra på, nämligen renhållning m.m och kundservice. Vilket i sin tur gynnar dig som kund.

Om du har några frågor om våra rutiner eller vill veta mer om vilka tjänster vi har att erbjuda är det bara att ta kontakt med oss. Vi finns alltid här, redo att hjälpa dig med vad du än vill veta.

I bokningsprocessen kan du välja att boka en städning varje vecka eller varannan vecka. Om du vill njuta av regelbunden städhjälp kan vi rekommendera dessa alternativ. Du kan enkelt själv, välja ett startdatum för tjänsten. Första gången tilldelar vi dig en städare som vi bedömer vara en kompetent utförare för just din beställning. Detta baserar vi på kundbetyg, geografiskt område och tillgängliga tider. Om du är nöjd med din städare kan du fortsätta efterfråga dennes tjänster, annars förmedlar vi givetvis dig en ny. Beställningen löper på så länge du önskar och du kan när som helst avbryta din beställning med en månads uppsägningstid. Vår kundtjänst finns lätt tillgänglig via telefon, chatt eller e-post om du skulle önska support med din bokning eller övriga städtjänster.

Kontakta oss via mejl info@stadfirmafalk.se eller använd vårt kontaktformulär för mer info.

Hur kan jag avboka städtillfället?

Kunden kan utan kostnad avboka städningen maximalt två gånger per halvår. Avbokningar därutöver kan göras men då utgår full betalning för städningen (även om den inte utförs). Detta gäller alla avbokningar oberoende av orsak efter den andra avbokning. 

Skatteverket ser mycket allvarligt på om ®Falks Allmänna Tjänster™ Skandinavien ansöker om skatteavdrag i en kunds namn på ett arbete som ej utförts och de tillåter inte skatteavdrag på avbokade tillfällen. Att skatteavdraget inte får appliceras gäller självklart på samtliga tillfällen där ingen städning utförs hos kunden på grund av avbokning eller annan orsak som t.ex. en utelåsning där kunden inte gjort en korrekt avbokning eller inte lämnat sitt hem tillgängligt enligt de regler parterna har kommit överens om.

Hur fungerar ansvarsförsäkringen?

Vår försäkring täcker eventuella skador som kan inträffa i ditt hem eller kontor vid arbetstillfället. Vid första städning ber vi varje kund att berätta för oss om eventuella känsliga tavlor, möbler eller golv så att vår personal kan arbeta utifrån detta. Vi tar endast ansvar över saker som går sönder i samband med städningen.

Vad ska jag tänka på innan fönsterputs?

Innan uppdraget kan ni välja att plocka undan exempelvis blomkrukorna om ni har har valt att ha fönsterputsning, ta ner gardiner osv. Vill ni hellre att vi lägger till det i vårt uppdrag går det givetvis också. Behövs det en stege för hög placerade fönster så är det bra att ni meddelar oss detta en dag innan.

Hur fungerar rutavdraget?

För att få tillgång till skatteavdrag krävs det att arbetet utförs eller är i anslutning till privatkund eller dennes föräldrar i bostad eller fritidshus. RUT-avdraget ger skatterabatt på upp till 50.000:- inklusive moms per person i respektive hushåll och beskattningsår. Mer information finner du på villkor för att få Rut-avdrag

Vilken utrustning ska jag ha hemma?

Följande vi vill att du har hemma när vi kommer för att vi ska kunna utföra städningen med hög kvalitet om städmaterial saknas kan vi ordna mot ersättning.

Rengöringsmedel
Grönsåpa
Fönsterspray
Köksspray
Badrumsspray
Kalkosan
Allrengöring
Jif Cream eller Vim
Svinto
Diskmedel – vi rekommenderar Yes

Städmaterial
Golvmopp
Mikrofibertrasor (ca 8 st.)
Wettexdukar
Dammsugare – glöm inte byta dammsugarpåsen om den är full!
Sopskyffel och sopborste

2 st. plasthinkar eller liknande behållare

INFÖR VARJE STÄDNING

Plocka undan leksaker, kläder etc. så att vi kommer åt ordentligt.
Byt dammsugarpåsen om det behövs eller lägg fram en ny så fixar vi detta
Se till att diskbänk och arbetsbänkar är fria från saker.

Vilka betalningsalternativ har jag på ®Falks Allmänna Tjänster™ Skandinavien Stockholm?

Du betalar enkelt via faktura om du har ett abonnemang på regelbundet städning. Beloppet debiteras direkt efter utförd tjänst och besiktning, vilket innebär att du alltid kan känna dig trygg i din betalning. För mer information, vänligen.

Vad händer om jag inte är nöjd med resultatet?

Det är mycket viktigt för oss på ®Falks Allmänna Tjänster™ Skandinavien att du är nöjd med den beställda städtjänsten. Om något inte uppfyller dina förväntningar, vänligen kontakta vår kundtjänst inom 48 timmar efter utförd tjänst.

När du köper en tjänst hos ®Falks Allmänna Tjänster™ Skandinavien ingår du ett avtal hos oss. Klagomål på tjänstens utförande tas gärna emot via mail. Vår 100% “Nöjdkundgaranti” gäller för alla våra kunder, privat- som företagskunder. Läs mer om detta i vår allmänna villkor.

Hur fungerar det?

På vårt första kostnadsfria hem eller kontors besök tittar vi runt tillsammans med er och skräddarsyr tjänsterna efter era önskemål så att det passar er. Vi börjar städningen efter överenskommen dag med en provstädning eller äntlig överenskommelse. Är ni nöjda med resultatet kan ni välja att fortsätta att samarbeta med oss äntlig avtal.

Vad kan jag som kund tänka på för bästa resultat?

Oavsett om det är regelbunden hemstädning eller vid ett enstaka tillfälle så finns det lite att tänka på för att uppnå bästa resultat. Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänkar är fria så att de går enkelt att rengöra.

Vad använder ni för städprodukter?

®Falks Allmänna Tjänster™ Skandinavien är ett av Sveriges mest miljövänliga städföretag. Vi använder oss av unikt och miljömärkt städmaterial för all städhjälp, detta för att kunna erbjuda en frisk och hälsosam miljö för dig och dina nära.

Hur hanterar ni nycklar och larmkoder?

På ®Falks Allmänna Tjänster™ Skandinavien hanterar vi nycklar och larmkoder med stor omsorg och säkerhet. Vi kodar alla nycklar för att de inte ska kunna kopplas till ditt boende eller arbetsplats. Detsamma gäller för larmkoder och endast din städerska har tillgång till nycklar eller ev. larmkod. 

Hur utför ni flyttstädning?

®Falks Allmänna Tjänster™ Skandinavien utför Flyttstädning enligt Mäklarsamfundets rekommendationer och vi lämnar alltid 100% garanti på vår tjänst med 48 timmars Nöjd kundgaranti.

Självklart använder vi endast miljövänliga produkter som exempelvis Bra miljöval, Svanen och Europablomman. Läs mer om vår miljöpolicy under “Miljö och “Vårt koncept

Kontakta oss via mejl info@stadfirmafalk.se eller använd vårt kontaktformulär.