Frågor och svar

Hur fungerar Städfirma Shahin?

Via vår hemsida kan du inom 60 sekunder boka städhjälp vid ett tillfälle eller varje vecka/varannan vecka. Du beställer våra tjänster utan bindningstid och oavsett vilka tjänster du köper kan du alltid säga upp din beställning 24 timmar innan tjänsten ska utföras. Du kan till och med boka när du är på språng via vår online bokning.

När du bokar en tjänst förmedlar vi uppdraget till en av våra samarbetspartners. Städarna har valts ut baserat på erfarenhet och kunskap. Genom att kunderna lämnar ett betyg efter var utförd tjänst genomgår våra samarbetspartners en kontinuerlig kvalitetssäkring.

I bokningsprocessen kan du välja att boka en städning varje vecka eller varannan vecka. Om du vill njuta av regelbunden städhjälp kan vi rekommendera dessa alternativ. Du kan enkelt välja ett startdatum för tjänsten. Första gången tilldelar vi dig en städare vi värderar som en kompetent utförare för din beställning. Detta baserar vi på kundbetyg, geografiskt område och tillgängliga tider. Om du är nöjd med din städare kan du fortsätta efterfråga dennes tjänster annars förmedlar vi dig en ny. Beställningen löper på så länge du önskar och du kan när som helst avbryta din beställning med en månads uppsägningstid. Vår kundtjänst finns lättillgängliga via telefon, chat eller e-post om du skulle önska support med din bokning eller övriga städtjänster.

Hur kan jag avboka städtillfället?

Avbokning från kundens sida, kunden kan utan kostnad avboka städningen maximalt 2 gånger per halvår. Avbokningar därutöver kan göras men då utgår full betalning för städningen (även om den inte utförs). Detta gäller alla avbokningar oberoende av orsak efter den andra avbokningen. På www.stadfirmashahinstockholm.se finns prislista med priser efter RUT-avdrag. Full betalning innebär 300 kr per timme om prislistan säger 150 kr per timme för hemstädning efter skatteavdrag.

Skatteverket ser mycket allvarligt på om Städfirma Shahin ansöker om skatteavdrag i en kunds namn på ett arbete som ej utförts och de tillåter inte skatteavdrag på avbokade tillfällen. Att skatteavdraget inte får appliceras gäller självklart på samtliga tillfällen där ingen städning utförs hos kunden pga. avbokning eller annan orsak som t.ex. utelåsning där kunden inte gjort en korrekt avbokning eller inte lämnat sitt hem tillgängligt enligt de regler parterna har kommit överens om.

Hur fungerar ansvarsförsäkring?

Vår försäkring täcker eventuella skador som kan inträffa i ditt hem vid arbetstillfället. Vid första städning ber vi varje kund att berätta för oss om eventuella känsliga tavlor, möbler eller golv. Så att vår personal kan arbeta utifrån detta. Vi tar endast ansvar över saker som går sönder i samband med städningen.

Vad ska jag tänka på innan fönsterputs?

Innan uppdraget kan ni välja att plocka undan exempelvis blomkrukorna, ta ner gardiner osv.

Vill ni hellre att vi lägger till det i vårt uppdrag går det givetvis också. Behövs stege för högplacerade fönster så är det bra att ni meddelar oss detta en dag innan.

Hur fungerar rutavdraget?

För att få tillgång till skatteavdrag krävs det att arbetet utförs eller är i anslutning till privatkund eller dennes föräldrar bostad eller fritidshus. RUT-avdraget ger skatterabatt på upp till 50.000:- inklusive moms per person i respektive hushåll och beskattningsår. Mer information finner du på villkor för att få Rut-avdrag

Vilken utrustning ska jag ha hemma?

Kunden ansvarar över att det finns dammsugare, mopp och hink redo vid varje städning. Städfirma Shahin står för övrigt städmaterial i hela Stockholm. Detta då vi endast använder oss utav miljömärkta produkter.

Hur betygsätter jag en städare?

Efter städningen har blivit utförd får du ett e-mejl med en förfrågan om att lämna en recension på städningen. I ett 5-stjärnigt betygssystem kan du betygsätta punktlighet, bemötande och städning. Detta verktyg är uppskattat både bland kunder och städare eftersom förmedlingen av bokade tjänster baseras på kundrecensioner.

Vilka betalningsalternativ har jag på Städfirma Shahin Stockholm?

Du betalar enkelt via faktura om du har ett abonnemang på städning. Engångsuppdrag som flyttstädning eller storstädning betalas direkt via iZettle. Beloppet debiteras direkt efter utförd tjänst och besiktning, vilket innebär att du alltid kan känna dig trygg i din betalning. För mer information, vänligen se Betalning och leverans.

Vad kostar det?

Till skillnad från andra städföretag så har vi ett fast pris uträknat efter antal rum, kök, badrum samt kvm. Priset regleras efter antal städtillfällen per månad. Du kan enkelt och snabbt räkna ut priset och boka direkt online här.

Vad händer om jag inte är nöjd med resultatet?

Det är mycket viktigt för oss på Städfirma Shahin Stockholm att du är nöjd med den beställda städtjänsten. Om något inte uppfyller dina förväntningar, vänligen kontakta vår kundtjänst inom 24 timmar efter utförd tjänst.

När du köper en tjänst hos Städfirma Shahin ingår du ett avtal om städning hos oss. Klagomål på tjänstens utförande emottas gärna via mejl. Vår 100% Nöjd kundgaranti gäller för alla våra kunder privat- som företagskunder. För mer information, se Allmänna villkor.

Hur Fungerar Det?

På vårt första kostnadsfria hembesök tittar vi runt tillsammans med er och skräddarsyr era önskemål så att det passar er.

Vi börjar hemstädningen efter överenskommen dag med en provstädning. Är ni nöjda med resultatet och vår städtjänst samt vill fortsätta med en regelbunden städning tecknar vi ett avtal.

Vad kan jag som kund tänka på för bästa resultat?

Oavsett om det är regelbunden hemstädning eller vid ett enstaka tillfälle så finns det lite att tänka på för att uppnå bästa resultat. Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.

Vad använder ni för städprodukter?

Städfirma Shahin är en av Sveriges miljövänligaste städföretag. Vi använder oss av unikt och miljömärkt städmaterial för all städhjälp, detta för att kunna erbjuda en frisk och hälsosam miljö för dig och dina nära.

Hur hanterar ni nycklar och larmkoder?

På Städfirma Shahin hanterar vi nycklar och larmkoder med stor omsorg och säkerhet. Vi kodar alla nycklar för att de inte ska kunna kopplas till ditt boende eller arbetsplats. Detsamma gäller för larmkoder och endast Din städerska har tillgång till nycklar eller ev. larmkod.

Hur utför ni flyttstädning?

Städfirma Shahin utför Flyttstädning enligt Mäklarsamfundets rekommendationer och vi lämnar alltid 100% garanti på vår tjänst med 48 timmars Nöjd kundgaranti.

Om dina frågor inte blivit besvarade på denna sidan är du välkommen att kontakta oss.